Скачать шаблоны для cms Joomla 3 бесплатно.
Зелёные шаблоны джумла.

З лютого 2017 року в Одеській національній академії харчових технологій на кафедрі технології питної води в рамках роботи «Клубу юного технолога з водопідготовки» розпочала роботу наукова група гуртка «Захоплююча хімія» для школярів молодших і середніх класів. Організовує та проводить засідання гуртка аспірант і асистент кафедри Новосельцева Вікторія Вікторівна.

Програма роботи гуртка спрямована на формування у дітей шкільного віку основ теоретичних і практичних знань з хімії та водопідготовки. Вже з першого заняття діти дізнаються про важливу роль води в житті людини і всього живого на Землі. Цим питанням присвячені лекції («Вода - основа життя», «Найнезвичайніші озера світу», «Вода на планетах Сонячної системи. Чи можливе позаземне життя?», «Яку воду ми п'ємо?» та ін.), Науково-популярні фільми («Таємниці води», «Все про воду») і мультфільми («Кругообіг води в природі»).

Також на заняттях гуртка діти переконуються, що знання з хімії важливі і корисні, і їх можна використовувати на практиці, наприклад, при розробці і виконанні захоплюючих дослідів. Під час практичних робіт школярам демонструються і пояснюються механізми різних цікавих хімічних дослідів, а також пропонується відчути себе в ролі хіміка-експериментатора і виконати досліди самостійно.

Наприклад, при виготовленні «Лавової лампи» з природних безпечних реагентів і матеріалів школярі дізнаються про розчинність речовин, про рідини, що не змішуються, про те, що при розчиненні саліцилової кислоти у воді, насиченою карбонатами, утворюється вуглекислий газ. А поєднання таких властивостей рідин і реакцій дозволяє поставити хімічний дослід, що зачаровує погляд

Приготування «Лавової лампи» 

Вражає школярів досвід  «Купюра, що не згорає». В ході проведення досліду діти дізнаються про водно-спиртові розчини, про вплив концентрації спирту та інших домішок на властивості розчинів.

 

Дослід «Купюра, що не згорає» 

Метою досліду «Водонепроникна тканина» є ознайомлення школярів з такими поняттями і властивостями, як поверхневий натяг, атмосферний тиск, сила тяжіння.

Дослідження  водонепроникності тканини 

А в дослідах «Виверження вулкана» і «Надуваємо кульку» діти на власні очі бачать результати хімічної реакції між оцтовою кислотою і харчовою содою, а також на практиці застосовують продукти реакції для вирішення життєвих проблем.

Дослід «Виверження вулкана»

Дослід «Надуваємо кульку» 

Цікавий дослід «Штучна кров», який ілюструє хімічну реакцію, що протікає при змішуванні розчинів хлориду заліза і роданіду амонію. Реакція супроводжується зміною кольору в результаті утворення комплексної сполуки заліза, що має яскраво-червоний колір. Тому таку реакцію творці бойовиків і трилерів використовують на практиці для імітації крові. А у водопідготовці при аналізі якості води таку ж реакцію використовують для визначення розчиненого заліза у воді.

 

Дослід «Штучна кров» 

При підготовці і виконанні досліду «Гаряче-холодне» діти дізнаються про щільність речовин, про те як температура впливає на зміну щільності розчинів, про аномальні властивості води і про їх значущість для водної екосистеми.

 

Дослід «Гаряче - холодне» 

Видовищним і пізнавальним є дослід «Фараонові змії». Тут в ході хімічних реакцій отримують пористі тіла, що зовні і за рухом дуже нагадують змій.

 

Дослід «Фараонові змії»

Не менш вражаючим є дослід, в ході якого діти дізнаються про процес піноутворення і про чинники, що його інтенсифікують. Під час експерименту піни виходить так багато, що так і хочеться її назвати «зубною пастою для слона».

 

Виробляємо «Зубну пасту для слона» 

На практичних заняттях школярам розповідають і показують, як виготовити цікаву іграшку своїми руками із засобів, які є вдома у кожного. Наприклад, таку як «лизун».

Виготовлення  «Лизуна»

Зі школярами старшого віку на заняттях гуртка визначаються показники якості води: рН, загальна мінералізація, загальна жорсткість, вміст кальцію і магнію, хлоридів, залишковий хлор.

 

Визначаємо жорсткість води 

А також проводяться дегустації чайних напоїв, приготованих на воді, очищеної від різних домішок за допомогою сучасних способів водопідготовки.

 

Дегустуємо чайні напої

Керівник гуртка Новосельцева В.В., а також весь колектив кафедри технології питної води ОНАХТ висловлює подяку всім школярам, ??які відвідували заняття гуртка (Адаменко Андрій, Кутлов Тимофій, Куценко Олексій, Куценко Слава, Мунтян Микола, Пятахін Максим, Романюк Петро, ??Попов Платон, Попонов Валерій, Лупашко Олександр, Умрихін Максим, Шевченко Володимир, Веклич Данило, Єгоров Ярослав, Лєвих Євген, Бевз Денис, Бевз Максим, Белінський Данило, Кудренко Сніжана, Пискуновський Максим, Биков Євген, Водолєєва Тетяна, Колісниченко Михайло, Сидоренков Ілля, Щеглов Ілля, Іщенко Олександр, Модолєєва Тетяна, Яворський Микита), а також їх батькам, які знаходили час для підтримки наукової діяльності своїх дітей.

Спасибі Вам, діти, за сотню і одне питання, за допитливість і Ваші палаючі очі! Ми впевнені, що серед Вас обов'язково будуть видатні дослідники та вчені, якими буде пишатися наша країна.

Також  ми запрошуємо стати учасниками гуртка «Захоплююча хімія» тих учнів, які ще не встигли відчути себе в ролі хімічка-експериментатора або технолога з водопідготовки.

 

Коваленко О.О., зав. кафедри ТПВ,

Новосельцева В.В., керівник гуртка, асистент кафедри ТПВ